استراتژی بازاریابی دیجیتال در قسمت قبل برای شما تا ارائه خدمات سئو در لینک زیر داشتیم و حالا آموزش سئو برای بازاریابی دیجیتال را ادامه می دهیم.
آموزش تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب وکار ها – قسمت اول
استراتژی محتوایی صنعتی B2B
من یک صفحه ستونی ایجاد کردم (صفحه ستونی، معمولا یک محتوای طولانی با حدود 2500 کلمه می باشد). همچنین صفحه های خوشه بندی (صفحه هایی که موضوعات فرعی را بررسی می کنند) و یا محتوای مرتبط که به صورت داخلی به صفحه ستونی لینک شده اند را هم ایجاد کردم.
ساختار ستونی محتوا
• معرفی
• موضوعات فرعی (در صورت نیاز، می توانید از عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید)
• متاهای توضیحات کوتاه تر از 42 کلمه
• لیست های فهرستی/ قالب لیستی (استفاده از تگ ها یhtml)
• ویدئو یا اینفوگرافیک
• تصویر (تگ های جایگزین)
• لینک های خارجی (تنها منابع مرجع)
• لینک های داخلی (خوشه بندی – مقاله های فرعی)
قسمت معرفی باید یک پاراگراف کوتاه در رابطه با ایده کلی مقالات باشد. شما میتوانید از یک مقدمه زیبا و جذاب استفاده کنید تا باعث جذب مخاطبین شود. سپس شما باید موضوعات فرعی را ارائه کنید. بهتر است از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.
در صورت امکان شما باید از LSI (latent semantic indexing) و مطابق هدف جستجوی کاربر به عنوان موضوعات فرعی استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که ارزش سئو محتوای شما بیشتر شود.
روش خوب دیگر برای موضوعات فرعی، بررسی کردن موضوعات مرتبط با موضوع ستونی می باشد. در مرحله های بعدی شما می توانید از مقاله های مستقل در رابطه با موضوعات فرعی استفاده کنید (می توانید از این مقاله ها برای لینک داخلی به عنوان صفحه خوشه ای، استفاده کنید).
یک مطالعه نشان داده است که:
1. بعد از تیتر های فرعی، یک پاراگراف که کمتر از 42 کاراکتر دارد باعث افزایش احتمال رسیدن به feature rich snippet می شود.
2. استفاده از لیست های گرافیکی جذاب و یا لیست های ساده نیز می تواند موثر باشد.
من با استفاده از این روش ها به نتایج خوبی رسیده ام. من بارها با همین روش توانسته ام rich snippet و Google quick answer box های مختلفی را برای مشتریان به دست بیاورم. علاوه بر این استفاده از لیست های گرافیکی یا لیست های ساده باعث می شود که مطالعه محتوا راحت تر شده و یک تجربه کاربری و سازگاری بهتر با موبایل ایجاد شود زیرا فضای سفید در محتوا شکل می گیرد.
⭐️ نکته مهم: من واقعا دوست دارم تا از قالب های مختلف برای محتوا استفاده کنم تا بتوانم از فرصت های موجود استفاده کنم. به همین دلیل من ویدئو، اینفوگرافیک و pdf ایجاد میکنم. بعدا، می توانید از این ویدئو یا اینفوگرافیک ها برای رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی ایمیل استفاده کنید.
در فعالیت های سئو داخلی صفحه، ما باید از تگ Alt تصاویر نیز استفاده کنیم. اینفوگرافیک ها هم میتوانند همین تاثیر مفید را داشته باشند. من از کلمات کلیدی طولانی به عنوان تگ Alt در اینفوگرافیک ها استفاده می کنم و همیشه پسوند «اینفوگرافیک» را هم استفاده می کنم تا گوگل متوجه شود که تصویر من در چه رابطه ای ارائه شده است.
انجام این کار باعث می شود که من در نتایج جستجوی تصویر گوگل هم رتبه بندی شوم. همچنین بهتر است از کد های داخلی در اینفوگرافیک استفاده کنید تا دیگران هم بتوانند از این اینفوگرافیک ها استفاده کنند و در نتیجه برای شما بک لینک ایجاد شود.
من همیشه از منابع معتبر و مشهور برای به دست آوردن اطلاعات در زمینه تولید محتوا استفاده می کنم و از لینک های آن ها هم استفاده می کنم ( بیشتر اوقات، تگ “nofollow” را به لینک های خارجی اضافه می کنم).
من معمولا اینفوگرافیک یا ویدئو را به صفحه ستونی خودم اضافه میکنم ( می توانید ویدئو را بر روی YouTube آپلود کنید تا بتوانید بک لینک ایجاد کنید). این موضوع باعث می شود که تاثیر محتوای شما، فراتر از وبسایت شما باشد. صفحه های خوشه ای، مقالات کوچکی هستند که از صفحه ستونی پشتیبانی می کنند. همچنین می توانید لینک های داخلی و خارجی را به این صفحات اضافه کنید ( لینک های داخلی همیشه باید به صورت do follow باشند).
شما می توانید از بررسی موردی، مرور تحقیقات و صفحه های داده در رابطه با محصولات به عنوان صفحه های خوشه ای (لینک های داخلی) استفاده کنید.
برای به دست آوردن مشتری های احتمالی، من مقالات سفید (White paper) مانند کتاب الکترونیک را داخل محتوا یا صفحه های فرود قرار میدهم و یک CTA مشخص نیز ارائه می کنم. پیشنهاد می کنم که یک Goal در Google Analytics مشخص کنید تا بتوانید میزان دانلود مقالات سفید را بررسی کنید.
سپس باید صفحه های ایستا، صفحه های محصولات و صفحه های «درباره ما» را بهینه سازی کنید. صفحه «درباره ما» اهمیت بسیار زیادی برای ارتقای اعتبار دارد. پیشنهاد می کنم که یک ویدئو از مدیر عامل را به این صفحه اضافه کنید که به کاربران خوش آمد بگوید و در رابطه با ماموریت شرکت صحبت کند. یک ویدئو کوتاه میتواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.
یکی دیگر از کارهای خوبی که در این قسمت می توانید انجام دهید، بررسی سئو داخلی و اجرای تغییرات ضروری می باشد. من از ابزار SEMrush استفاده می کنم تا صفحه های موجود را بهبود دهم. این ابزار نتایج بسیار خوبی را ارائه می کند.
استفاده از تبلیغات گوگل برای سئو سایت
کمپین های PPC (پرداخت به ازای کلیک) برای B2B در بخش صنعتی اندکی متفاوت می باشد زیرا حجم جستجو برای کلمات کلیدی پایین می باشد. من از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنم که شامل عباراتی مانند صنعتی، تولید کننده، و تامین کننده می باشد.
به عنوان مثال، لوله های صنعتی. این موضوع باعث می شود که کلیک های بی فایده از طرف کاربرانی که می خواهند از وبسایت های خرده فروشی و یا فروشگاهی خرید کنند، ایجاد نشود. شما باید به دنبال کسب و کار های B2B و یا مشتری هایی باشید که می خواهند به صورت کلی خرید کنند. روشی که در حال حاضر استفاده می کنم، دقیقا به همین صورت است.
حالا وقتشه! اینو بخون: معرفی 3 سرویس تبلیغات گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
من معمولا کمپین های خودم را با اضافه کردن لیست منفی کلمات کلیدی که شامل کلماتی مانند موارد زیر است، بهینه سازی می کنم:
• ویدئو ها
• تصاویر
• عکس ها
با این روش، دیگر کاربرانی که به دنبال موضوعات آموزشی هستند و یا می خواهند با فرآیند خاصی آشنا شوند، بر روی سایت کلیک نمی کنند و این موضوع باعث صرفه جویی می شود.
همچنین من از بستر Google AdWords برای تست کردن تبلیغات خودم با روش A/B استفاده می کنم. معمولا من سه تبلیغات را اجرا می کنم و از گزینه “do not optimize, rotate ads indefinitely” استفاده می کنم.
من این تست ها را چند ماه اجرا می کنم تا ببینم که کدام مورد عملکرد بهتری دارد. زمانی که داده های مد نظر خودم را به دست می آورم، با تست کردن یک تبلیغات جدید سعی می کنم بهینه سازی را اجرا کنم. ابزاری که برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده می کنم شامل این موارد است : Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs, Keywords Everywhere, و Answer The Public.
اهداف PPC برای وبسایت های B2B صنعتی
رایج ترین اهدافی که در این زمینه مطرح می شوند، شامل این موارد است:
• تماس از تبلیغات – این موضوع تنها بر روی موبایل موثر است
• تماس از وبسایت
• تماس از صفحه های تشکر (دانلود کتاب الکترونیکی، استفاده از صفحه تماس با ما )
اخیرا من از روش ارائه خدمات اضافی استفاده کرده ام و مشاهده کردم که رقبای من هم از این روش استفاده کرده اند. بیشتر شرکت هایی که با آن ها کار می کنم مایل به ارائه تخفیف به مشتریان نیستند در نتیجه من باید از روش های خلاقانه استفاده کنم. مثلا به مشتریان این موارد را پیشنهاد می کنم : « مشاوره 100% رایگان»، «دانلود کتاب الکترونیک 100% رایگان».
ممکن است کمی احمقانه به نظر برسند اما واقعا این روش موثر است. افراد از کتاب های الکترونیکی استفاده می کنند و به مشتری های احتمالی تبدیل می شوند و این نتیجه ، بسیار عالی است.
استفاده از ایمیل مارکتینگ برای پیگیری مشتری احتمالی در طول قیف فروش
من از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنم تا مشتری هایی که از پیشنهاد های بازاریابی من استفاده کرده اند را پیگیری کنم. من کمپین های مختلفی با محتوای هدفمند مبتنی بر صفحه فرود ایجاد می کنم که مورد استفاده مشتری های احتمالی قرار می گیرد.
مثلا، اگر یک بازدید کننده، یک کتاب الکترونیکی را دانلود می کند، من چند ایمیل پیگیری در رابطه با همان موضوع را ایجاد می کنم و به آن فرد ارسال می کنم. این ایمیل ها باید متناسب با مشتریان هدف باشد.
موبایل و تجربه کاربری را فراموش نکنید
UX برای کاهش نرخ پرش سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. من وبسایت مشتری ها و رقبای خودم را بررسی می کنم. سپس تغییراتی را به آن ها برای UX و توسعه وبسایت پیشنهاد می کنم.
بعضی از ایده هایی که ارائه میدهم شامل این موارد است:
• ایجاد کردن صفحه های 404 سفارشی
• تست کردن CTA ها
• اجرای تست A/B برای نسخه های مختلف از صفحه اصلی
71% از کسانی که برای کسب و کار های B2B جستجو می کنند معمولا کار خودشان را با یک عبارت عمومی شروع کرده و به مرور، بر اساس نتایج جستجوی مربوطه، سعی می کنند جستجوی دقیق تری را انجام دهند. این یک فرصت بسیار خوب است زیرا ما میتوانیم صفحه های ستونی با CTA و اطلاعات قابل دانلود ارائه کنیم تا باعث شود مشتریان به سمت ما جذب شوند. همیشه در نظر داشته باشید که مشتریان احتمالی در B2B نسبت به B2C، به زمان بیشتری نیاز دارند تا به مشتریان نهایی شما تبدیل شوند.
شما به این مقاله قبلا رای داده اید
استراتژی بهینه سازی سایت فوق العاده 2019 – قسمت دوم
آموزش سئو و استراتژی آن در قسمت قبل برای شما تا مرحله 3 در لینک زیر داشتیم و حالا آموزش را از مرحله چهارم ادامه می دهیم.
استراتژی سئو سایت فوق العاده 2019 – قسمت اول
4. یک وبلاگ بسازید
وبلاگ نویسی می تواند یک روش بسیار خوب برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی و درگیر کردن کاربران وبسایت باشد. در نهایت، هر پست وبلاگ یک صفحه جدید است که به شما این شانس را می دهد تا در موتورهای جستجو، رتبه بندی شوید.
در صورتی که کسب و کار شما هنوز بلاگ ندارد، حتما یکی آماده کنید. این موضوع باعث می شود شما مکانی داشته باشید تا در رابطه با هر موضوعی به صورت دقیق توضیح دهید و در نتیجه در گوگل نمایش داده خواهید شد.
مادامی که شما یک مقاله می نویسید و خوشه های خودتان (دسته بندی) را پر می کنید، شما باید سه کار انجام دهیم:
1. نخست، در صفحه بیشتر از سه یا چهار مرتبه از کلمات کلیدی طولانی خودتان استفاده نکنید. گوگل تطابق دقیق کلمات کلیدی را مثل قبل در نظر نمی گیرد. در واقع، موارد زیادی از عبارات کلیدی شما می تواند برای موتورهای جستجو مانند یک پرچم قرمز باشد که شما بی دلیل کلمات کلیدی را تکرار کرده اید. این موضوع می تواند باعث جریمه شدن وبسایت شما و کاهش رتبه بندی آن شود.
2. دوم، از لینک دسته بندی که در رابطه با این موضوع ایجاد کرده اید، استفاده کنید. شما می توانید این کار را به صورت تگ هایی در سیستم مدیریت محتوای خودتان (CMS) یا به صورت انکر تکست در بدنه مقاله استفاده کنید.
3. زمانی که شما یک پست وبلاگ را نشر می دهید، از دسته بندی که از این موضوع فرعی پشتیبانی می کند، به این صفحه لینک بزنید.
با ایجاد ارتباط بین مقالات و دسته بندی ها به این روش، شما به گوگل می گویید که یک رابطه بین کلمه کلیدی طولانی و موضوع اصلی که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید، وجود دارد.
5. هر هفته وبلاگ نویسی کنید تا اعتبار صفحه شما افزایش یابد
هر پست بلاگ و یا صفحه وبسایتی که شما ایجاد می کنید نباید الزاما به یک خوشه موضوعی مرتبط باشد. شما باید همیشه در رابطه با موضوعات مختلفی که کاربران شما به آن اهمیت می دهند مطلب بنویسید تا گوگل متوجه این کار شما بشود و همین موضوع باعث افزایش اعتبار وبسایت شما از نظر گوگل می شود. این کار باعث می شود که گوگل توجه بیشتری به وبسایت شما داشته باشد.
با در نظر داشتن این موضوع، حداقل هر هفته یک بار مقاله ای را برای انتشار داشته باشید. به یاد داشته باشید که شما در اصل، برای مخاطبین خودتان وبلاگ نویسی می کنید نه برای موتورهای جستجو. در رابطه با چیزهایی بنویسید که مخاطبین و مشتریان شما به آن علاقه دارند و مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را در این محتوا استفاده کنید و در نتیجه، مخاطبین شما کم کم به سمت سایت شما جذب می شوند و بر روی آن کلیک می کنند.
در نظر داشته باشید که تمام موضوعات اهمیت مشابه ندارند و مادامی که خوشه بندی های شما شکل می گیرند، شما باید بر اساس نیازهای سایت خودتان، بهینه سازی را انجام دهید. در نتیجه، یک لیست از صفحات مختلف وبسایت خودتان که می خواهید بسازید و برای آن ها رتبه بندی شوید بسیازید. سپس، یک برنامه زمانی ایجاد کنید و به صورت زمان بندی شده، این صفحات را ایجاد کنید.
همیشه لیست خودتان را به روزرسانی کنید و اولویت بندی خودتان را بر روی صفحاتی قرار دهید که باعث می شوند شما به اهداف تجاری خودتان برسید.
6. برنامه های لینک سازی ایجاد کنید
مدل خوشه بندی موضوعی، روش شما برای حرکت به سمت فعالیت های سئو در سال جدید است، اما تنها راه رسیدن به رتبه بندی بالاتر برای محتوا نیست.
5 گام اول ما مختص تکنیک های سئو داخلی می باشد. لینک سازی اولین هدف سئو خارجی می باشد و همچنین عامل مهمی در رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجو می باشد.
لینک سازی خارجی چیست؟
لینک سازی فرآیند جذب لینک های ورودی ( یا همان بک لینک ها) به وبسایت شما از دیگر سایت ها می باشد. به عنوان یک قانون عمومی، هر چه اعتبار وبسایت اولیه که از آن بک لینک گرفته اید بیشتر باشد، تاثیر بیشتری بر روی رتبه بندی شما ایجاد می کند.
همیشه در رابطه با روش های مختلفی که می توانید برای وبسایت خودتان بک لینک به دست بیاورید، با دیگران همفکری کنید. اول با هدف های کوچک شروع کنید و مثلا لینک های خودتان را با دیگر کسب و کارهای محلی به اشتراک بگذارید. چند پست وبلاگ بنویسید و آن ها را بر روی توییتر، فیسبوک و لینکدین به اشتراک بگذارید. شما می توانید با دیگر وبلاگ نویسان مکاتبه کنید تا از فرصت های وبلاگ نویسی به صورت مهمان استفاده کنید که می توانند برای سایت شما بک لینک ایجاد کنند.
یک روش دیگر برای جذب بک لینک، استفاده از وبلاگ برای پست کردن مقاله هایی مرتبط با رخدادها و یا اخبار مرتبط می باشد. به این روش، شما این فرصت را دارید تا از وبلاگ نویسان و یا افراد موثر در صنعت خودتان، بک لینک دریافت کنید. آموزش ساخت بک لینک با 17 روش به صورت کاملا رایگان است که می توانید از آن برای سئو سایت خود استفاده کنید.
7. قبل نشر پست، تمام رسانه ها را فشرده کنید
یک گام کوچک اما بسیار مهم در فرآیند سئو وجود دارد. مادامی که وبلاگ یا وبسایت شما رشد می کند، شما قطعا تصاویر، ویدئو و رسانه های مرتبط را در سایت خودتان خواهید داشت. این دارایی های بصری می توانند باعث جلب توجه مخاطبین شما شوند اما ممکن است فراموش کنید که این فایل ها، فایل های فنی کامپیوتری هستند که سایز بالایی دارند.
به عنوان یک قانون عمومی، هر چه سایز فایل بزرگتر باشد، مرورگرهای اینترنت با دشواری بیشتری آن را رندر می کنند و به دلیل این که بهینه سازی سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو می باشد، شما حتما باید سایز فایل ها را کاهش دهید.
در نتیجه هر چه سایز فایل کمتر باشد، وبسایت شما سریع تر بارگذاری می شود و رتبه بندی شما در گوگل نیز بالا می رود.
اما شما چطور می توانید فایل ها را روی کامپیوتر خودتان فشرده کنید؟
در صورتی که شما می خواهید یک تصویر را بر روی پست وبلاگ منتشر کنید، می توانید اول سایز آن را بررسی کنید. در صورتی که سایز تصویر شما در حد مگابایت است (حتی یک مگابایت)، بهتر است از ابزار بهینه سازی تصاویر استفاده کنید تا سایز این تصویر قبل از آپلود در وبلاگ، کمتر شود. سایت هایی مانند TinyPNG می توانند به صورت دسته ای فایل های شما را فشرده سازی کنند در حالی که ابزار خود گوگل با نام Squoosh می تواند تا حد بسیار زیادی سایز تصاویر شما را کاهش دهد.
در نهایت، در صورتی که شما سایز فایل های خودتان را کوچک نگاه دارید، سرعت وبسایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا میکند.
شما باید زمانی که تصاویر خودتان را فشرده سازی می کنید، حتما وقتی می خواهید آن را روی سیستم خودتان ذخیره کنید، دوباره سایز آن را چک کنید. گاهی اوقات یک سری ابزار سایز واقعی فایل را به شما نشان نمی دهند در حالی که بعضی از ابزارها نیز کیفیت تصاویر شما را کاهش می دهند.
8. از روش ها و اخبار جدید سئو، با خبر باشید
مانند هر زمینه کاری دیگری، فضای موتورهای جستجو نیز همیشه در حال تکامل می باشد. شما همیشه باید گرایش های جدید و روش های به روز را در نظر داشته باشید. این کار ممکن است کار دشواری باشد اما همیشه منابع آنلاین مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید نسبت به جدید ترین موضوعات و روش ها آگاه شوید و از تغییراتی که ممکن است بر روی وبسایت و استراتژی سئو شما تاثیر داشته باشد، با خبر شوید.
در قسمت زیر، چند مورد از این ابزار را معرفی می کنیم که ممکن است برای شما مفید باشند:
1. SEOmoz
2. SEOBook
3. Search Engine Roundtable
4. Search Engine Land
5. مقالات سایت نیوسئو!
9. آنالیز موفقیت محتوای سایت
سئو نیازمند زمان و تلاش زیادی می باشد. اگر نتوانید نتیجه کار خودتان را ببینید، این همه تلاش چه فایده ای دارد؟ معیارهای بسیاری وجود دارد که شما می توانید به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه بررسی کنید تا موفقیت برنامه های خودتان را ردگیری و اندازه گیری کنید.
به دلیل این که معیارهایی که شما انتخاب می کنید ممکن است در رابطه با ترافیک ارگانیک باشد، بهتر است از ابزاری استفاده کنید که به شما این امکان را بدهد تا ترافیک ارگانیک و رتبه بندی سایت خودتان را برای کلمات کلیدی طولانی در صفحات مختلف، بررسی کنید. Google Search Console، یکی از بهترین ابزار گزارش دهی به همین هدف می باشد.
همچنین، ردگیری صفحات ایندکس شده، مشتری های هدایت شونده، ROI، بک لینک ها، کلمات کلیدی و رتبه بندی خودتان در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) می تواند به شما کمک کند تا موفقیت خودتان را ردگیری کرده و فرصت های جدیدی را شناسایی کنید.
نظرات شما عزیزان:
:: برچسبها:
آموزش سئو,
سئو سایت,
آموزش تولید محتوا,
آموزش ایمیل مارکتینگ,
نیوسئو,