جریمه پست مهمان گوگل چگونه اتفاق می افتد؟
گوگل با این کار خط بطلانی بر سود سرشار خود از این راه کشید. زیرا معتقد است سایت ها باید در یک فضای رقابتی سالم و به نسبت تولید محتوای باکیفتشان در رنک دهی ارتقا پیدا کنند. البته گوگل حتی لیستی از این لینک های محبوب که ممکن است غیر مجاز باشند را دنبال می کند:
حال به نظر شما برندها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی چه کاری انجام می دهند؟ آیا فقط بر روی محتوا و ساخت لینک تمرکز می کنند؟
این مسئله بسیار ایده آل است اما تمام داستان این نیست. بگذارید از زوایای دیگر به این مسئله نگاه کنیم. استفاده از لینک و تولید محتوا یک روش واقع گرایانه است اما با وجود حجم بسیار بالای تولید محتوا در فضای مجازی و ظهور شبکه ها و سیستم های جدید آیا این امر به تنهایی تحقق پذیر است؟
وبلاگ نویسی و نوشتن پست های مهمان همچنان می تواند یکی از استراتژی های شما در رونق بخشیدن به کسب و کار باشد اما با این حال نباید تنها استراتژی شما لقب بگیرد. مسئله ای که مهم است اتخاذ استراتژی شماست که چگونه می خواهید کار کنید؟ توجه به این مسئله که باید لینک های خود را آپدیت نگه دارید بسیار مهم است.
در ادامه قصد داریم روش هایی را بررسی کنیم که بدون استفاده از پست مهمان به شما کمک می کند تا لینک خود را منتشر نمایید. اما واقعا چطور می توانیم جایگزین مناسبی برای انتشار لینک ها بدون پست مهمان پیدا نماییم؟
در اینجا به پنج تکنیک ساخت بک لینک واقعی و موثر اشاره می کنم:
1.تکنیک Blogger Reviews:
اگر شما محصول یا سرویسی برای عرضه دارید می توانید از Blogger Reviewها استفاده نمایید. اگر بلاگرها اعلام کنند که می توانید آزادانه و بدون صرف هزینه محصولات خود را در وب سایتشان عرضه نمایید، این انتشار محصولات یا سرویس ها خود منجر به ساخت لینک های طبیعی می شود.
اما سوالی اینجا مطرح می شود؛ بلاگرها را چگونه شناسایی کنیم؟ جواب خیلی ساده است: قدرت جستجوی گوگل!!!
کافی است عبارت و مطلبی را که می خواهید بررسی نمایید، در گوگل سرچ کنید. به طور مثال عبارت: Cell phone case product reviews را جستجو کردیم:
پس از عملیات جستجو شما یک لیست بلند بالا از سایت هایی دارید که سایرین محصولات خود را برای عرضه در اختیار این سایت ها قرار داده اند. همین کار خود باعث شده است که لینک محصولات و سرویسی که می خواهند روی آن کار کنند در فضای مجازی منتشر شود.
شاید اگر روی یکی از این لینک ها کلیک کنید، با تعجب از خود بپرسید چرا اشاره ای به بک لینک نشده است! جواب بسیار ساده است زیرا شما به صورت رایگان محصولات خود را در اختیار بلاگرها قرار می دهید لذا نیازی به اشاره به لینک و استفاده از بک لینک نیست.
2. تکنیک HARO:
HARO در واقع یک پلتفرم است که مانند یک پایگاه دانش عمل کرده و تمامی اخبار و اطلاعات را در خود نگهداری می کند.
بعضی از افراد بر این باورند که تکنیک بک لینک HARO ارزش زمانی که روی آن صرف می کنید را ندارد اما در واقع ایجاد حتی یک بک لینک از این طریق باعث پیشرفت و ارتقا چشمگیری در سایت می شود.
نکته ای که می بایست در کار با HARO رعایت کنید تمرکز جواب درخواست ها می باشد. به عبارت دیگر باید تمام تمرکز خود را بر روی جواب که شامل سرویس و یا محصولات شما می شود قرار دهید. به مثال زیر دقت کنید.
این سبک جستجو تکنیک خاص خود را دارد و ابتدا باید محصولی که به لحاظ شاخصه همانند محصول شماست را مورد جستجو قرار دهید. سپس اقدام به وارد کردن مشخصات سرویس یا محصولات خود نمایید. پس از اتمام کار با جستجو کردن آن عبارت، لیست محصولات شما نیز در نتایج پایگاه داده نمایان می شود.
اگر بخواهم به صورت ساده تر این مورد را برایتان توضیح دهم باید بگویم: از هر طریقی همچون گوگل، سایتهایی که خدمات و محصولات رقبای شما را در خود جای داده اند؛ پیدا کنید و سپس از طریق ثبت نام در آن سایت ها یا سامانه ها خدمات خود را به صورت دقیق ارائه کرده و در آن به خود لینک دهید.
3. بر روی لینک های شکسته سرمایه گذاری کنید.
اگر لینک های شکسته را احیا کنید، نمی توانید حتی تصور نمایید که تا چه میزان فرصتی استثنایی در اختیار شما قرار می گیرد.
شما می توانید با جستجوی ساده به شناسایی این لینک ها بپردازید:
البته برای ساخت بک لینک با روش لینک شکسته استراتژی های جستجو دیگری نیز وجود دارد که در ادامه چند مورد را می بینید:
- “alternative health” + “resources”
- “alternative health” + “recommended sites”
- “alternative health” + “resource pages
شما می توانید از جستجوی رشته ای گوگل (Google String) نیز کمک بگیرید.
معمولا بررسی و شناسایی این نوع لینک ها بسیار زمانبر و دشوار است لذا در ادامه سه روش برای بررسی این نوع لینک ها به شما معرفی می کنیم:
سه روش شناسایی لینک های شکسته:
- استفاده از افزونه های گوگل کروم از قبیل Check My Links
- اجرای صفحه در Screaming Frog
- استفاده از Xenu به منظور بررسی لینک های شکسته صفحات
4. شناسایی Unlink Mention ها:
یکی دیگر از شیوه های لینک دهی بدون استفاده از بلاگ های مهمان استفاده از Unlink Mention ها می باشد. هنگامی که شخصی در سایت خود به محصولات یا برند شما اشاره می کند شما میتوانید از آنها لینک بگیرید، آیا این طور نیست؟ البته باید گفت که همیشه این گونه راحت نیست. شما می توانید از این استراتژی برای گرفتن لینک استفاده کنید. از طریق مکاتبه با مدیران سایت ها از آنها بخواهید که به شما لینک دهند.
ابزارهای آنلاین نیز برای این کار وجود دارند از قبیل:
در برخی از این ابزارها مانند BuzzSumo میتوانید هشداری برای عبارات کلیدی مورد نظر خود تنظیم کنید:
قبلا در مورد گوگل آلرت توضیحاتی دادم و قطعا الان متوجه شدید که چرا این ابزار مهم است اما برحسب تجربه شخصی بنده هیچ کدامشان برای عبارات فارسی قابل اتکا نیستند.
5. از اینفوگرافیک استفاده نمایید.
اینفوگرافیک شیوه ای نو و کاربرپسند از تولید محتوای تعاملی است که در سال های اخیر روی بسیار خوشی به آن نشان داده شده است. این عنصر مهم در محتوا، شامل عکس های چند بخشی با محتوای کوتاه هرچند کامل آن هم همراه با تصاویر جذاب است که عمر زیادی در عرصه فعالیت های اینترنتی ندارد.
با استفاده از اینفوگرافیک شما تقریبا می توانید از هر چیزی اطلاعات دلخواهتان را تولید کنید؛ همچنین روشی بسیار عالی برای جذب مخاطب و در نهایت افزایش رتبه در گوگل به حساب می آید.
اولین چیزی که در اینفوگرافیک می بایست بدانید پلتفرم های آن می باشد:
- Visual.ly
- Infographic Journal
- Daily infographic
همچنین سایت ها و منابعی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید:
- Fast Company
- The Huffington Post
پس از اینکه درخواست خود را در سایت های بالا ارسال کردید، سپس می توانید آنرا برای وبلاگ نویسان خود ارسال کنید.
نظرات شما عزیزان: